apistogramma trifasciata


Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Berichten
1,047
In mijn bak heb ik van bovenstaande vissen 1 man en 2 vrouwen. Onbedoeld heb ik een nest van één van deze vrouwen en ik heb het donkerbruine vermoeden dat er bij de andere vrouw er nog een nest komt.
Dit heeft natuurlijk te maken met het warme weer waardoor de watertemperatuur oploopt en de vissen in de voortplantingmodus zitten.
Ik lees hier altijd, "wat leuk dat kleine grut", maar eigenlijk ik zit er niet op te wachten, ik wil gewoon een gezelschapsbak, zonder seks:rolleyes:
In de bak zitten nog 20 vuurneons en wat ik kan zien zijn er nu na 5 dagen nog steeds jongen over, alleen het is zo klein dat het aantal mij onbekend is.
Gisteren heb ik artemia nauplien en stofvoer gekocht en dit voer ik af en toe, maar omdat ze zo klein zijn moet het wat vaker op de dag, maar ja ik moet ook werken dus dat gaat niet lukken.

Ik zal een foto bij voegen daarin is te zien dat het nest in een alggebied ligt dat ik graag wil schoon maken maar dat gaat dus nu niet. De kleintjes zijn niet te zien volgens mij, maar het vrouwtje is flink geel met een zwarte streep en blijft op dezelfde plek, dat is mijn criteria dat er nog steeds jongen zijn.
Vraag 1. Kan ik gewoon een waterwissel doen en de ruiten bij het nest schoonmaken, of wordt het dan verstoord en verdwijnt het nest en gaan de jongen dood
de bak is nogal vies en aan een waterwissel toe.
vraag 2 . Hoe lang moet de artemia gegeven worden en kunnen ze over naar gewoon voer. Ik heb namelijk geen idee hoe snel vissen groeien.

Deze vragen gelden natuurlijk totdat de vuurneons ze allen hebben verorberd, want deze vissen eten vrij veel als ik dat vergelijk met andere scholenvissen die ik tot nu toe heb gehad, maar na vijf dagen zijn er nog steeds jonkies.

Ik hoor het graag.
 

Bijlagen

  • 20220726_214853[10699].jpg
    20220726_214853[10699].jpg
    182.4 KB · Weergaven: 105
Waterwissels kun je gewoon blijven doen en zijn zelfs sterk aan te raden zodat je jonkies in gezond water opgroeien (hoe beter de waterkwaliteit hoe sterker de jonkies zullen worden), als je bang bent jonkies op te zuigen kun je een shrimpguard om je afzuigslang doen daar komt geen babyvisje doorheen.
 

Terug
Bovenaan