60cm gezelschapsaquarium van F. Panther

Korte maar wel hele leuke update (althans, vind ik :D)!

Na nog een paar dode garnaaltjes toch besloten om een kuur met Baktopur direct te doen, in de hoop verdere verspreiding van iets mogelijk bacterieels te voorkomen. Sommige wat minder gekleurde garnaaltjes lijken nu wat diepere kleuren te hebben en over het algemeen lijken de garnalen wat actiever. De kuur is nu ruim een week geleden, al met al hoop ik dat ik nu van de zorgen om de garnaaltjes af ben. Ik was ze toch vaak meer aan het inspecteren op missende ledematen en andere mogelijke vreemde dingen, dan dat ik er echt van kon genieten.

De Alternanthera reineckii 'Lila' is nog niet aangeslagen, en daarom bijna geheel kaal gegeten door de garnaaltjes. In de kweekbak is die wel goed aangeslagen, en het blad is daar toch ook wel verbazend groot. Ik denk dus dat ik toch nog maar eens op zoek moet naar de Alternanthera reineckii 'mini' die ik oorspronkelijk op het oog had ;)

Verder een stekje Hygrophila compacta mini toegevoegd (met dank aan John!), moet nog een beetje uitgroeien, maar bij de volgende echte foto update komt die zeker op beeld.

Dan nu waarom ik deze update aan het schrijven ben.. Gisteren tijdens het voeren zag ik ineens een klein garnaaltje naar voren scharrelen, eentje die ik nog niet eerder gezien had en waarvan ik ook nooit gedacht had ze als jongen te krijgen...

Jonge%20Taiwan%20Bee%202017-03-09.jpg



Helemaal zwart en een heel klein wit streepje op de rug met een vleugje lichtblauw erin. Ben heel benieuwd of dit zo mooi zwart blijft als die groter wordt.

Betekent dit dat er toch ergens in een van mijn garnaaltjes Taiwan bee bloed zit?
 
Wat een mooie bak heb je Stephan! Leuk al die garnaaltjes!
 
Heel mooi en dat kleine garnaaltje is zeker een bewijs dat er Taiwan bee tussen je garnalen zit idd.
 
Terug
Bovenaan