2 pompen of is dit teveel


michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Berichten
5,444
Ik heb net mijn nieuwe jbl 1501 binnen. In het aquarium van 260 liter zit nu een gebruikte 901 in. Ik lees dat vele 2 pompen hebben draaien, is het beter dat ik ze alle twee erin laat draaien of is dit teveel voor 4 sluiers. Indien 2 pompen draaien, neem ik aan dat het water schoner blijft en er minder verschoningen nodig zijn? Ik ben bezig met de opstart van een Mp aquarium voor mijn sluiers die nu veel te klein zitten. Zogauw alles draait zal ik me gaan verdiepen hoe foto's te plaatsen zodat jullie de nieuwe villa van de sluiers kunnen zien. Michelle
 
Mocht het teveel aan stroming worden dan kun je die JBL vrij makkelijk wat knijpen.
Je hebt met die 2 filters rond de 2500 liter aan capaciteit dacht ik zo. Dus best wel veel maar goed de vissen vervuilen ook flink natuurlijk.
 
Ja, en die stroming valt best wel mee. Je hebt aan het oppervlak stroming natuurlijk, maar aan de onderkant van de bak een stuk minder. Is echt niet zo dat die vissen weg geblazen worden lijkt me :p.
 
Om even op de vraag van de TS terug te komen nog. Natuurlijk heeft 2 filters een voordeel. Je hebt meer bacterien en als er 1 het zou begeven dan zit je niet direct met een mega probleem.
 
jessicapilon zei:
Om even op de vraag van de TS terug te komen nog. Natuurlijk heeft 2 filters een voordeel. Je hebt meer bacterien en als er 1 het zou begeven dan zit je niet direct met een mega probleem.

Bovendien kun je ze dan om de beurt schoonmaken.

Ik vind een pompcapaciteit van 10x de bak bij sluierstaarten niet extreem overdreven veel. Ik meen dat voor (gewone) goudvissen ergens minimaal 10x de bakinhoud aangeraden werd.
 

Terug
Bovenaan