Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » hulp gevraagd met alg

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: hulp gevraagd met alg
richard1970

Lid # 15919

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor richard1970   Email richard1970   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
ik heb momenteel een bak draaien van 200 liter
maar heb momenteel last van alg.
de achterwand zit er ook vol mee dat is geen lelijk gezicht
maar het komt nu ook op de planten
eigenlijk alleen op de wat langzamer groeiers
mijn water waardes zijn
ph 7
gh 10
kh 6
nh 3/4= 0
n02 = 0
no3=0,5
po4= 0,1
fe 0,50
ik voeg dagelijks 4ml easy carbo toe sinds twee weken
en wekelijks sera florena
ververs elke week een kwart water en vul het gedeeltelijk weer met osmose
ik er drie tl's boven zitten philips 840,sylvana aquastar,arcadia fresh water
hieronder wat foto's
 -
 -
 -
 -
alvast bedankt

Berichten: 56 | Van: rotterdam | Geregistreerd: Oct 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Geronimo

Lid # 16567

Ledenwaardering:
1
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Geronimo   Email Geronimo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Lampen minder lang aan doen?

------------------------------
http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/5596.html#00000 mijn fotoalbum

Berichten: 245 | Van: Groningen | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
richard1970

Lid # 15919

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor richard1970   Email richard1970   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
kan ik proberen
ze branden nu 12uur

Berichten: 56 | Van: rotterdam | Geregistreerd: Oct 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Geronimo

Lid # 16567

Ledenwaardering:
1
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Geronimo   Email Geronimo   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
8-10 is meer dan genoeg zegt men...

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/5596.html#00000 mijn fotoalbum

Berichten: 245 | Van: Groningen | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
richard1970

Lid # 15919

Waardeer Lid
ik ga gelijk de tijdschakelaar opnieuw instellen
Didge

Lid # 11060

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Didge   Email Didge   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Alleen de lampen minder lang laten branden zal niet veel nut hebben. Dit is namelijk baardalg en duid op voedingtekorten bij je planten. Je NO3 en PO4 waardes staan vrijwel op 0 en verder is het een goed idee om CO2 te gaan toevoegen. NO3 naar 10-15 brengen en PO4 naar 1.0 en verder CO2 toevoegen, dan worden de tekorten weer aangevuld en zal de alg niet meer kunnen leven van de lekkende suikers die de planten produceren omdat ze die tekorten hebben.

mijn 375ltr bak

Chocobak Aqua40

45cm Nano
Groeten René

Berichten: 7954 | Van: Uden | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
peixe

Lid # 12832

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor peixe   Email peixe   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Nou dat zou ik niet doen...

Redfield ratio zegt toch C:N:P = 106:16:1
Hij heeft waarschijnlijk 18mg/l co2 via PH/KH tabel. Voldoende CO2. Dan zou je optimaal een PO4 van 0.6 en een NO3 van 2.7 moeten hebben. Waarom zou je je bak vervuilen met nog meer NO3 (lees voeding voor je algen). Je weet ook niet of de PO4/NO3 waarden op nul staan, je kan dit niet meten.

Je hebt best veel licht boven je bak staan. Misschien is het raadzaam om dit terug te brengen naar 10 uur. Dan is de voeding die je nu toevoegd ruimschoots voldoende. De alg die je nu hebt komt door een balansverstoring. Kijk goed naar je planten of ze wel goed groeien. Kijk goed wat de bak doet. Ik denk dat je nu eventjes door moet gaan met wat nu al doet. Dan zou de alg vanzelf minder worden.

Je zegt zelf al dat je pas 2 weken easycarbo en flora toevoegt. Kijk eens over 2 weken hoe je bak er dan bij staat. Ga dan pas sturen.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/4521.html

Berichten: 578 | Van: Heemskerk | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Gozer

Lid # 11248

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Gozer   Email Gozer   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
PO4: 0.6 en NO3: 2.7 is volgens redfield oke?

lijkt me eerder dat je NO3 naar 5 a 6 zou moeten om in rr te blijven...

Aquarium (via 'gozer' methode) update:2010.05.16
Geleidbaarheid logboek New

Berichten: 2452 | Van: Hoofddorp | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Nogeenkeer

Lid # 17231

Ledenwaardering:
2
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Nogeenkeer     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb zelf ook een 200 liter bak en gebruik maar 3 ml easycarbo en dan nog eens om de dag. Toen ik met dit spul begon kreeg ik exact hetzelfde probleem en heb dit opgelost door de middelstel Tl-verlichting uit te houden en de tijdsduur gewoon op 12 uur te houden. Met je vingers het alg verwijderen en eventueel verwijderen van de planten als er te veel alg op zit. Ook je achterwand doen is raadzaam. Verder is het raadzaam om niet zo grote waterwissels te doen, want ik kreeg daarmee mijn bak niet mee onder controle. Ik doe nu wekelijks 20 liter verversen en mijn bak draait optimaal; hoe minder je doet met je bak hoe beter het gaat!
Berichten: 28 | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
@Tom

Lid # 276

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor @Tom   Email @Tom   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Doe je aan co2 bemesting ?

In the absence of consumers, plants are abundent and the world will be green

Eindhoven - _ Meer biologische info

Berichten: 2224 | Van: Eindhoven | Geregistreerd: Apr 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
richard1970

Lid # 15919

Waardeer Lid
ja ik voeg co2 toe maar ik krijg de alg niet van de planten af
en flora geef ik al vanaf de dag dat ik begon met de bak alleen easy carbo geef ik pas twee weken
op zicht groeien alle planten goed behalve de vaantjes plant

@Tom

Lid # 276

Ledenwaardering:
3
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor @Tom   Email @Tom   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ja, vaantjes hebben soms moeite om aan te slaan.

Ik zou met een tandenborstel proberen om de algen weg te halen en
de vissen wat meer droogvoer geven met als doel je nitraat omhoog te krijgen.

In the absence of consumers, plants are abundent and the world will be green

Eindhoven - _ Meer biologische info

Berichten: 2224 | Van: Eindhoven | Geregistreerd: Apr 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
richard1970

Lid # 15919

Waardeer Lid
ok bedankt voor de tip

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.