Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » mijn goudvissen graven mijn plantjes uit

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: mijn goudvissen graven mijn plantjes uit
larsvisjes

Lid # 17337

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor larsvisjes   Email larsvisjes   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hoi ik heb een 80 cm bak

ik heb grof grind zon 3cm laagje.
Er zitten 3 goudvissen in 2 gered uit een vissenkom en 1 uit een vijver (zaten er te veel in).

IK heb er 4 van die beginners plantjes in gedaan.

weet niet welke soort. probleem is dat de goudvissen met hun kop de plantjes uitgraven te minsten dat denk ik ik stop ze e in en na een dag drijven ze weer wat moet ik doen.

[ 08.02.2010, 17:14: Bericht aangepast door: larsvisjes ]

------------------------------
60 cm bak
sluiers

Berichten: 707 | Van: Huizen | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Botia

Lid # 2994

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Botia   Email Botia   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Dit is heel normaal gedrag. Goudvissen grondelen nu eenmaal.

Tegenwoordig heb je ook bosjes waterpest in een terrcota bloempotje, als je dat ingraaft heb je geen last van loskomende planten.

Geen man zo wijs of hij kan dwalen.

Berichten: 10340 | Van: Bovenkarspel | Geregistreerd: Mar 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Ben and Jerry

Lid # 12823

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Ben and Jerry   Email Ben and Jerry   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
hallo!

ik lees hier, dat je het allemaal heel goed bedoelt. maar, het is niet helemaal slim, want je hebt behoorlijk overbevolking in je bak.

voor een ´gewone´ goudvis tel je zo´n 70 liter per vis, en minimaal 2 meter uitzwemruimte.. ik zou dus als het wat mooier weer wordt, de vissen in een leuke vijver zetten,

je kunt om de plantjes heen ook stenen leggen (wel even testen op kalk), dan komen ze er ook moeilijk aan.. maar zoals Botia al zij: heel normaal gedrag.. het enige waar mijn sluiers vanaf blijven zijn de anubias nana.

succes ermee!

groetjes Ben and Jerry

ps: grof grind kan hun bekje beschadigen (goudvissen gondelen) zand zou beter zijn!

[ 08.02.2010, 17:58: Bericht aangepast door: Ben and Jerry ]

mijn goudvissen

Berichten: 829 | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
larsvisjes

Lid # 17337

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor larsvisjes   Email larsvisjes   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
dankje wel ik zal zand proberen de goudvissen zijn zon 4 cm groot dus ik denk dat ze deze zomer er mischien wel in de vijver kunnen en dan zie ik wer wel wat ik er in doe

60 cm bak
sluiers

Berichten: 707 | Van: Huizen | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Ben and Jerry

Lid # 12823

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Ben and Jerry   Email Ben and Jerry   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
dat vind ik een heel goed idee [Wink]
je kunt er een leuk tropisch bakje van maken!

succes ermee!

groetjes Ben and Jerry [Big Grin]

mijn goudvissen

Berichten: 829 | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.