ik heb grof grind zon 3cm laagje. Er zitten 3 goudvissen in 2 gered uit een vissenkom en 1 uit een vijver (zaten er te veel in).
IK heb er 4 van die beginners plantjes in gedaan.
weet niet welke soort. probleem is dat de goudvissen met hun kop de plantjes uitgraven te minsten dat denk ik ik stop ze e in en na een dag drijven ze weer wat moet ik doen.
ik lees hier, dat je het allemaal heel goed bedoelt. maar, het is niet helemaal slim, want je hebt behoorlijk overbevolking in je bak.
voor een ´gewone´ goudvis tel je zo´n 70 liter per vis, en minimaal 2 meter uitzwemruimte.. ik zou dus als het wat mooier weer wordt, de vissen in een leuke vijver zetten,
je kunt om de plantjes heen ook stenen leggen (wel even testen op kalk), dan komen ze er ook moeilijk aan.. maar zoals Botia al zij: heel normaal gedrag.. het enige waar mijn sluiers vanaf blijven zijn de anubias nana.
succes ermee!
groetjes Ben and Jerry
ps: grof grind kan hun bekje beschadigen (goudvissen gondelen) zand zou beter zijn!
[ 08.02.2010, 17:58: Bericht aangepast door: Ben and Jerry ]
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
dankje wel ik zal zand proberen de goudvissen zijn zon 4 cm groot dus ik denk dat ze deze zomer er mischien wel in de vijver kunnen en dan zie ik wer wel wat ik er in doe