bericht geplaatst
Soort bruine zweefalg op bodem en planten.
Bak is 2.00x50x50 opgestart begin Januari
heb4x 36w lampen a 1.20 m 1 daglicht 2xplanten 1x blauw verdeeld over 1.plant 2 blauw 3 daglicht 4 plant
heb er 5 corydoras in 10 blauwe tetra's 1 algeneter 20 vuurgarnalen waarvan ik er nog maar 4 zie zwemmen.
het licht brand van 10.00 tot 22.00 water waardes gecontroleerd en die zijn goed.
vallesneria waterpest en 12 soorten planten 2 moederplanten.
bij het schoonmaken gaat de alg direkt mee en blijft niet vast zitten zoals draadalg. o ja ook 2 grote stukken kienhout. probleem hoe kom ik van die alg af.
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Is het hout recedu? Dit kan komen als je hout te lang "kookt", daardoor wordt de toplaag zacht en brokkeld (gemakkelijk) af. Je kunt dit controleren door met je nagels over het hout te krassen, komt er dan makkelijk recedu onder je nagels dan heb je de oorzaak gevonden. Je zou dan evt met een harde borstel(staalbostel) de toplaag er af kunnen borstelen. Is het hout te ver zacht dan helpt alleen vervangen.
bericht geplaatst
Hallo het hout komt a van een particulier wat uit een aquarium kwam het tweede stuk heb ik in een aquarium winkel gekocht. behoefte niet uitgekookt te worden.
ik was ook nog vergeten dat ik een bodem verwarming heb van dupla zonder thermostaat en een bij verwarming van 150 watt. de bodem verwarming draait op een tijd klok 2 uur aan 0.30 min uit.
bericht geplaatst
Het zou, zo te horen ook heel goed kiezelwier kunnen zijn. Dat is een soort bruinig poeder dat neerslaat of zich soms op stenen e.d. hecht. Dit is een onschuldig soort alg die veel voorkomt rondom opstart. Het is een kiezelwier dat het juist goed doet als er veel vers leidingwater in het aquarium zit. Als het goed is trekt het gewoon na een 2 tal maanden weg.
PS. Als je problemen hebt met het plaatsen van foto's kan je een van de moderators vragen of ze je verder kunnen helpen. Want foto's zeggen zoveel meer
bericht geplaatst
oke hartstikke bedankt. ga zeker een van de moderators aanspreken. ga nu werken kijk morgen wel even.