Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » soort bruine zweefalg op bodem en planten.

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: soort bruine zweefalg op bodem en planten.
henk1500
Junior Lid
Lid # 16782

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor henk1500   Email henk1500   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Soort bruine zweefalg op bodem en planten.

Bak is 2.00x50x50 opgestart begin Januari

heb4x 36w lampen a 1.20 m
1 daglicht 2xplanten 1x blauw
verdeeld over
1.plant
2 blauw
3 daglicht
4 plant

heb er 5 corydoras in 10 blauwe tetra's 1 algeneter 20 vuurgarnalen waarvan ik er nog maar 4 zie zwemmen.

het licht brand van 10.00 tot 22.00
water waardes gecontroleerd en die zijn goed.

vallesneria waterpest en 12 soorten planten
2 moederplanten.

bij het schoonmaken gaat de alg direkt mee en blijft niet vast zitten zoals draadalg.
o ja ook 2 grote stukken kienhout.
probleem hoe kom ik van die alg af.

Berichten: 27 | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
legoloco
Volwaardig Lid
Lid # 12202

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor legoloco   Email legoloco   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Foto zou handig zijn....

------------------------------
Groetjes Rob...
mijn aqua60
mijn aqua40
mijn oude aquarium
220x70x55 Tanganyika

Berichten: 783 | Van: velden(limburg) | Geregistreerd: Nov 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
henk1500
Junior Lid
Lid # 16782

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor henk1500   Email henk1500   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
paarkeer geprobeerd maar lukt niet.
Berichten: 27 | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
legoloco
Volwaardig Lid
Lid # 12202

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor legoloco   Email legoloco   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Is het hout recedu?
Dit kan komen als je hout te lang "kookt", daardoor wordt de toplaag zacht en brokkeld (gemakkelijk) af.
Je kunt dit controleren door met je nagels over het hout te krassen, komt er dan makkelijk recedu onder je nagels dan heb je de oorzaak gevonden.
Je zou dan evt met een harde borstel(staalbostel) de toplaag er af kunnen borstelen.
Is het hout te ver zacht dan helpt alleen vervangen.

succes,

[ 07.02.2010, 16:18: Bericht aangepast door: legoloco ]

Groetjes Rob...
mijn aqua60
mijn aqua40
mijn oude aquarium
220x70x55 Tanganyika

Berichten: 783 | Van: velden(limburg) | Geregistreerd: Nov 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
henk1500
Junior Lid
Lid # 16782

Waardeer Lid
Hallo het hout komt a van een particulier wat uit een aquarium kwam
het tweede stuk heb ik in een aquarium winkel gekocht.
behoefte niet uitgekookt te worden.

ik was ook nog vergeten dat ik een bodem verwarming heb van dupla zonder thermostaat en een bij verwarming van 150 watt.
de bodem verwarming draait op een tijd klok 2 uur aan 0.30 min uit.

legoloco
Volwaardig Lid
Lid # 12202

Ledenwaardering:
5
ff dat gebruikte hout controleren dan.

De bodemverwarming heeft er geen invloed op iig.

Groetjes Rob...
mijn aqua60
mijn aqua40
mijn oude aquarium
220x70x55 Tanganyika

Marlene
Volwaardig Lid
Lid # 6893

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Marlene     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Het zou, zo te horen ook heel goed kiezelwier kunnen zijn. Dat is een soort bruinig poeder dat neerslaat of zich soms op stenen e.d. hecht. Dit is een onschuldig soort alg die veel voorkomt rondom opstart. Het is een kiezelwier dat het juist goed doet als er veel vers leidingwater in het aquarium zit. Als het goed is trekt het gewoon na een 2 tal maanden weg.

PS. Als je problemen hebt met het plaatsen van foto's kan je een van de moderators vragen of ze je verder kunnen helpen. Want foto's zeggen zoveel meer [Wink]

[ 07.02.2010, 20:54: Bericht aangepast door: Marlene ]

foto's 7 maart Aqua40 | juwel70 | 160 cm |overzichten
Artikel aquariumplanten voor beginners

Berichten: 7682 | Van: Bergschenhoek | Geregistreerd: Sep 2006  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
henk1500
Junior Lid
Lid # 16782

Waardeer Lid
oke
hartstikke bedankt.
ga zeker een van de moderators aanspreken.
ga nu werken kijk morgen wel even.

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.