Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » 3 vragen over alternanthera

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: 3 vragen over alternanthera
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor appart   Email appart   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Men eerste is.

In men 60 cm zit de althernanthera cardinalis
Maar die doet het heel slecht wat zou ik hier aan kunnen doen.
Ik geef profito en easycarbo.

En men 2 de vraag is.
In men aqua 40 heb ik ook een alternanthera maar weet niet welk soort. dacht zelf aan de alternanthera rosefolia

Hier even een foto.
 -

En dan de 3de vraag.
Hoe kan ik deze het best snoeien en stekken(terug plaatsen).

Ik hoor het super graag van jullie.

------------------------------
GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Berichten: 289 | Van: Zwolle | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor JG78nl   Email JG78nl   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Vraag over vraag 1: hoelang zit deze plant erin? Kan in het begin wat moeite hebben met aanslaan. Heeft bij mij ongeveer 2 maanden geduurd. Ik heb er trouwens wel een klei tabletje bij gestopt.

RIO 240
Rekord600

Berichten: 1047 | Van: Puttershoek | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor appart   Email appart   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Denk dat hij er nu een maand in zit.
En heb de helft van wat ik had al weg gegooid.
Hier zaten eerst geen wortels aan maar begint nu wel te komen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Berichten: 289 | Van: Zwolle | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor JG78nl   Email JG78nl   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Bij mij kregen ze eerst allerlei witte wortelsliertjes aan de stelen, die zijn echter na een aantal weken weer weg. En nu is hij prima aangeslagen.

Over je 2e vraag ik heb niet het idee dat de afbeelding een rosaefolia is, omdat die volgens mij kleinere en minder gelijkgroeiende bladeren heeft.
Maar ik kan het moeilijk inschatten omdat door hoe de foto genomen is, niet makkelijk te zien is hoe groot hij nou echt is. (overzichtsfototje?)

RIO 240
Rekord600

Berichten: 1047 | Van: Puttershoek | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
Hij is ongeveer 30cm hoog.

Heb gisteren avond gesnoeid en de toppen weer in de grond gedrukt dus ben benieuwd als het aan slaat.

Die witte wortelsliertjes heb ik ook aan de plantjes zitten dus dat zou dan een goed teken wezen dus ben benieuwd.

Ga van de week even klei korrels halen en die er bij plaatsen.
Zijn die klei korels ook zelf te maken?

Tot nu toe nog bedankt voor je hulp.

Voor een foto kijk even in men fotoboek als je wilt.
Kan je gelijk het hele plaatje zien.

Nou ik hoor het wel weer.

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

JG78nl
Moderator
Lid # 16046

Ledenwaardering:
4
Hey Rob,

Ik weet niet of je dit topic volgt, maar ik ben benieuwd hoe het met de stekken gaat(de toppen van je snoeiwerk)!

RIO 240
Rekord600

appart

Lid # 16700

Waardeer Lid
ja ik volg hem.

ja ze laten steeds los maar leven nog wel.
dus ik druk ze steeds terug. ben zelf ook benieuwd.

(dit bericht heb ik via men mobiel geplaatst dus kan zijn dat het niet helemaal klopt)

GR Bob

aqua40

juwel60x30x40

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.