bericht geplaatst
Gun jullie veel succes, IK heb geen gaas nodig...!!
------------------------------ not for sale, neither for hire, where's smoke, there's fire!! Berichten: 6127 | Van: Reuver Limburg | Geregistreerd: Nov 2003
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Zoals beloofd de update van de moswand. Het ziet er allemaal erg vreemd uit dus schrik niet
Heb uiteindelijk geen zwart gaas gevonden en misschien maar goed ook want dan was ik waarschijnlijk thuisgekomen met véél dunner gaas en ik denk dat dik gaas echt wel beter is om de boel een beetje strak te houden.
De plakken mos waren groter dan verwacht dus ipv. de linkerwand en een paar cm. van de achterwand (hoekje om zeg maar) heb ik nu heel de achterwand ook in mos. Totale lengte: 64cm. Hoogte: 30cm.
Het plaatsen was zoals verwacht het moeilijkste gedeelte en is dan ook niet echt gebeurd zoals ik het wou (mede door de zuignappen die verplaatsen bemoeilijken). Ik had 5 cm. vrij gehouden onderaan om het gaas tussen het glas en het grind te steken (tot op de bodem van de bak) maar dit was niet evident met als resultaat dat het er nu wel tussenzit maar minder diep dan ik voor ogen had.
Aan de uiteinden links voor en rechts achter zie je een dikke witte streep. Dit zijn 2 stroken filterwatten waarmee ik de kieren voorlopig heb gedicht om te vermijden dat er visjes achter geraken. Indien iemand een elegantere suggestie heeft dan filterwatten dan hoor ik het graag
Een klein strookje vrijgelaTen voor de hoek.
Wou de boel eerst dichtnaaien met visdraad maar heb uiteindelijk geopteerd voor 'kabelbandjes'. Zuignappen bevestigen ging makkelijk.
Overzicht aquarium. Let niet op de planten. Daar moet nog aan gewerkt worden...
Linkerzijde
Achterwand (rechts).
Foto's zijn genomen met de webcam dus slechte kwaliteit. Als het mos gegroeid is post ik wel weer een foto genomen met een degelijk toestel.
------------------------------ I can levitate birds. No one cares (Woody Allen). Berichten: 57 | Van: Brussel | Geregistreerd: Jan 2010
bericht geplaatst
Zal ongetwijfeld werken! Ook de fel witte kleur zal snel groen worden, omdat dit veel licht weerkaatst zal er graag alg op groeien. In de ruimte achter de wand zal er straks vrijwel waterstilstand zijn. met alle gevolgen van kans op rotting en vuilophoping. Zorg dat via een t-stuk op de uitsroom van je filter een deel van he tschone water achter de wand uitstroomt dan zul je er minder last van hebben.
------------------------------ not for sale, neither for hire, where's smoke, there's fire!! Berichten: 6127 | Van: Reuver Limburg | Geregistreerd: Nov 2003
bericht geplaatst
De uitstroom in elk geval voor minstens 50% wel!
Christmas moss heet blijkbaar Vesicularia Montagnei en Java moss Vesicularia Dubyana. Welke van de 2 ik nou heb is me niet echt duidelijk. Het mos is echt nog kort en als leek maak ik niet 1-2-3 het onderscheid tussen beide soorten. Anyone??
(ik gok op Christmas moss aangezien dat het vaakst wordt gebruikt om moswanden te maken)
Als er nog iemand een suggestie heeft ter vervanging van de filterwatten dan ben ik één en al oor!
Christmas moss heet blijkbaar Vesicularia Montagnei en Java moss Vesicularia Dubyana. Welke van de 2 ik nou heb is me niet echt duidelijk. Het mos is echt nog kort en als leek maak ik niet 1-2-3 het onderscheid tussen beide soorten. Anyone??
(ik gok op Christmas moss aangezien dat het vaakst wordt gebruikt om moswanden te maken)
Als er nog iemand een suggestie heeft ter vervanging van de filterwatten dan ben ik één en al oor!
Edit: als ik al de foto's hier zo zie dan denk ik dat ik momenteel het lelijkste bakje heb van heel het forum Is er geen lelijke bakken contest???
Ben even nieuwsgierig sietze Schijnt traag te groeien...