Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » Wie kan mij raad geven?

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Wie kan mij raad geven?
claudje

Lid # 8780

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor claudje   Email claudje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Omdat ik zo graag een mooi veldje HC in mijn 25 liter bakje wil hebben. Heb ik hier vaak gelezen dat het nodig om CO2 toe te voegen.
Nu heb ik wel easy carbo maar is dit genoeg?
Nu keek ik naar de Dennerle Bio-line CO2 compact tot 80 liter.
Maar is dit weer niet te veel van het goede?
25 of 80 liter is nogal een verschil...

Wie kan mij raad geven?

[ 08.10.2009, 20:59: Bericht aangepast door: claudje ]

------------------------------
470 liter bak
Kogelbakje 25 liter
Amano 16 liter

Groetjes,

Claudia

Berichten: 1105 | Van: 's-Hertogenbosch | Geregistreerd: Aug 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
keesguppy

Lid # 11317

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor keesguppy   Email keesguppy   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
hoi heb je al eens nagedacht over Bio co2 doehetzelf het is redelijk eenvoudig en goedkoop...en is het niets dan heeft het je ook niet heel veel gekost.

je moet dan even via de zoek functie zoeken naar bio co2

groet kees

klik

Berichten: 705 | Van: schouwen duiveland(oosterland) | Geregistreerd: Aug 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Didge

Lid # 11060

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Didge   Email Didge   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Voor je 25ltr bakje heb je aan easycarbo voldoende koolstofvoeding.

mijn 375ltr bak

Chocobak Aqua40

45cm Nano
Groeten René

Berichten: 7954 | Van: Uden | Geregistreerd: Jul 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
takeuchi

Lid # 11951

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor takeuchi   Email takeuchi   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
In zo'n bakje zou ik ook idd beginnen met Easy Carbo in plaats van bio Co2, bio Co2 is oncontroleerbaar, en al helemaal in een klein bakje heb je al gauw teveel.

Goed te passe?
80x40x35 gezelschapsbak

Berichten: 394 | Van: Almelóóóóó | Geregistreerd: Oct 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
reaz

Lid # 15358

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor reaz     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
oncontroleerbaar zou ik niet zeggen [Razz]

veel mensen gebruiken ook gewoon bio Co2 in kleine bakjes die had gewoon aan laten staan, en waar ook niks gebeurd.

en als je tog teveel Co2 in je bakje hebt kan je ook een luchtpompje erbij doen, die doe je dan alleen s'nachts aan, want planten nemen s'nachts geen Co2 op en die kan je dan verdrijven met de bellen uit de pomp [Smile]

40cm bak

Berichten: 341 | Geregistreerd: Sep 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
claudje

Lid # 8780

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor claudje   Email claudje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik hou het toch nog maar even op Easy Carbo.
Dat heb ik hier nu toch liggen.
En als dat ook werkt....
We zullen zien. Bedankt!

470 liter bak
Kogelbakje 25 liter
Amano 16 liter

Groetjes,

Claudia

Berichten: 1105 | Van: 's-Hertogenbosch | Geregistreerd: Aug 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.