Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » AQUARISTIEK TUINIEREN » Planten, plantenvoeding en algen » groene wolk in vijver (Pagina 2)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 2 pagina's: 1  2   
Auteur Onderwerp: groene wolk in vijver
Ingrid

Lid # 12034

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Ingrid   Email Ingrid   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
40% vervangen zal niet lukken, ik heb maar een ton van 100 liter. Maar zodra het geregend heeft gaat het water uit onze ton en die van de buren, bij ons de vijver in. Hoop dus dat het de komende dagen regelmatig regent.
Vandaag is het hier al de hele dag bewolkt en dan is de groene wolk beduidend minder, dan met zon.

Berichten: 38 | Geregistreerd: Oct 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
erwin2

Lid # 2465

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor erwin2   Email erwin2   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
In dicht geplante (zuurstofplanten) vijvers of vijvers met veel (draad)alg kan de pH gerust tot pH 10 ŕ 11,0 stijgen .
Dit hoeft geen probleem te zijn .
Het verloop gaat in eeen stabiel tempo .

Het is dus belangrijker om de pH 's morgens te meten EN 's avonds . Dan weet je het verloop .

Mijn vijver gaat ook vlotjes over pH 8,5 vroeg in de middag .

Berichten: 1979 | Van: Hoogstraten (B) | Geregistreerd: Jan 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Ingrid

Lid # 12034

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Ingrid   Email Ingrid   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik wist niet dat er zoveel verschil kan zitten in 's morgens of 's avonds meten.Zal het ook eens in de ochtend doen, maar dat wordt dan wel het weekend.
Berichten: 38 | Geregistreerd: Oct 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
jacodiscus

Lid # 15021

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor jacodiscus   Email jacodiscus       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Nou ik zeg je dat je een ph van 10 niet gaat halen of je moet zoveel zuurstof er zetten dat je een bubbelbad krijg en dan nog. dat is een

Je ph van je regenton kan ook geen vijf zijn maar is zes mocht hij wel 5 zijn wat ik niet geloof is het water zwaar belast.

En dan wat je beschrijf is echt zweefalgen teveel balast stoffen in je water uv van 3 tot 5 watt de 1000 liter water los je probleem op.Vak word uv als wonder middel gezien tegen van allles en nog wat onzin het pak alleen zweefalgen en voor de rest niks.

[ 27.08.2009, 13:21: Bericht aangepast door: jacodiscus ]

------------------------------
Mijn 5 meter bak

Mijn vijver

Berichten: 257 | Van: hoekschewaard | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Frans

Lid # 239

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Frans   Email Frans   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwin van der Heijden:
8,5 en je hebt water van 5 toegevoegd? Dan zou het toch kunnen dat de vijver een ph had van 10 [Eek!]

Dan zou ik 40% water van de vijver vervangen voor osmose water van de regenton!

Om tot deze conclusie te komen zou ik willen weten wat de inhoud van je vijver is. Je vijverwater mengen met de inhoud van een regenton kan je waterwaarde wel veranderen.

Maar bij een joekel van een vijver zal de inhoud van je regenton weinig doen.

Probeer zoveel mogelijk op het zelfde tijdstip te meten en dan kan temperatuurverschil ook nog van invloed zijn.

Frans ( ook in het bezit van een vijver )

------------------------------
Ook Malawi Freak en Koi liefhebber

Berichten: 503 | Van: Prinsenbeek | Geregistreerd: Mar 2003  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
  Dit onderwerp omvat 2 pagina's: 1  2   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.