bericht geplaatst
40% vervangen zal niet lukken, ik heb maar een ton van 100 liter. Maar zodra het geregend heeft gaat het water uit onze ton en die van de buren, bij ons de vijver in. Hoop dus dat het de komende dagen regelmatig regent. Vandaag is het hier al de hele dag bewolkt en dan is de groene wolk beduidend minder, dan met zon.
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
In dicht geplante (zuurstofplanten) vijvers of vijvers met veel (draad)alg kan de pH gerust tot pH 10 ŕ 11,0 stijgen . Dit hoeft geen probleem te zijn . Het verloop gaat in eeen stabiel tempo .
Het is dus belangrijker om de pH 's morgens te meten EN 's avonds . Dan weet je het verloop .
Mijn vijver gaat ook vlotjes over pH 8,5 vroeg in de middag .
Berichten: 1979 | Van: Hoogstraten (B) | Geregistreerd: Jan 2005
bericht geplaatst
Ik wist niet dat er zoveel verschil kan zitten in 's morgens of 's avonds meten.Zal het ook eens in de ochtend doen, maar dat wordt dan wel het weekend.
bericht geplaatst
Nou ik zeg je dat je een ph van 10 niet gaat halen of je moet zoveel zuurstof er zetten dat je een bubbelbad krijg en dan nog. dat is een
Je ph van je regenton kan ook geen vijf zijn maar is zes mocht hij wel 5 zijn wat ik niet geloof is het water zwaar belast.
En dan wat je beschrijf is echt zweefalgen teveel balast stoffen in je water uv van 3 tot 5 watt de 1000 liter water los je probleem op.Vak word uv als wonder middel gezien tegen van allles en nog wat onzin het pak alleen zweefalgen en voor de rest niks.
Citaat:Oorspronkelijk geplaatst door Erwin van der Heijden: 8,5 en je hebt water van 5 toegevoegd? Dan zou het toch kunnen dat de vijver een ph had van 10
Dan zou ik 40% water van de vijver vervangen voor osmose water van de regenton!
Om tot deze conclusie te komen zou ik willen weten wat de inhoud van je vijver is. Je vijverwater mengen met de inhoud van een regenton kan je waterwaarde wel veranderen.
Maar bij een joekel van een vijver zal de inhoud van je regenton weinig doen.
Probeer zoveel mogelijk op het zelfde tijdstip te meten en dan kan temperatuurverschil ook nog van invloed zijn.
Frans ( ook in het bezit van een vijver )
------------------------------ Ook Malawi Freak en Koi liefhebber Berichten: 503 | Van: Prinsenbeek | Geregistreerd: Mar 2003