Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » RIO 180 van Thijsie123 (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 4 pagina's: 1  2  3  4   
Auteur Onderwerp: RIO 180 van Thijsie123
thijsie123

Lid # 12085

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor thijsie123   Email thijsie123   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Omdat ik altijd graag naar foto's van anderen kijk is het misschien ook wel leuk als anderen foto's van mij kunnen bekijken...ik heb geen super kwaliteit foto's moet het met een htc touch hd nemen...dus dat laat te wensen over...

In de tijd tussen de foto's heb ik een paraciet gehad...dus vandaar dat je wisseling ziet van het visbestand.

Hier gaat alles nog heel mooi en vredig. Het bestand is:

2 kersenbuik
30 kardinaal tetra
2 L-144
1 Farlowella
4 zwaarddragers

-

-

Hier heb ik een andere lamp aangeschaft. Zoals je ziet is het een stuk kleurrijker

-

De groei van de planten is duidelijk waarneembaar.

-

De rechterplant is er uit gegaan en vervangen door belgisch groen. Moest bijna om de dag de boel gaan herplanten. Stomme drijvers...
 -

Stuk komkommer word verorberd door me L-144 en Farlowella

-

Close-up
 -

------------------------------
Rio 180

Berichten: 397 | Van: Wezep | Geregistreerd: Nov 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
thijsie123

Lid # 12085

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor thijsie123   Email thijsie123   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hier zijn me L-144 bezig met hun stukkie. (het is trouwens een koppel, verder op zie je hier meer over.)

-

Een van de overlevende jongen! (is helaas nadat ik een paraciet (chilladonella) in me water had overleden even als mijn 30 kardinalen, 3 zwaarddragers en me kersenbuiken.)

-

Mijn farlowella!
 -

Mocht dit album bekeken worden en zijn er verzoeken tot meerdere posts van foto's dan kan dat!

Graag reacties

Rio 180

Berichten: 397 | Van: Wezep | Geregistreerd: Nov 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Neil v leeuwen

Lid # 17445

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Neil v leeuwen   Email Neil v leeuwen   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Mooi! mischien iets meer plantjes?
Berichten: 138 | Geregistreerd: Feb 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
thijsie123

Lid # 12085

De planten zijn in de opstart fase. Ik had eerst een hele bak vol met Echinodorus soorten. Nu heb ik ze vervangen voor snelgroeiers...dus de planten die moeten allemaal nog een heel stuk voller worden...

Maar stel jij zou er nieuwe planten in doen...waar zou je ze plaatsen en elke?

[ 15.03.2010, 17:53: Bericht aangepast door: thijsie123 ]

Rio 180

Guppekop

Lid # 17082

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Guppekop   Email Guppekop   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuke bak!

Van welk formaat is die eigenlijk?
Ben erg fan van je L144's, zit erover te denken die ook te nemen.
Ik zie trouwens op je laatste foto dat je wat last hebt van alg. Heb ik voorheen ook last van gehad, vooral van de stenen is het gewoon niet te verwijderen.
Sinds ik glasgarnalen in m'n bak heb geen alg meer gezien.

Succes met je aquarium!

Mijn Nano Bakje
200 liter gezelschapsaquarium

Berichten: 30 | Van: Almere | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
thijsie123

Lid # 12085

Mijn aquarium heeft de volgende maten.

101 cm bij 41 cm bij 50 cm

Glasgarnalen zijn dat dezelfde als Japonica Garnalen?

Daar heb ik namelijk op moment 12+ van in zitten...

Rio 180

Guppekop

Lid # 17082

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Guppekop   Email Guppekop   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ja, dat zijn idd dezelfde, kon even niet op de naam komen [Smile] .
Die alg is voor mij de reden geweest om van steen in de bak over te stappen op hout, omdat ik de stenen steeds kon vervangen, omdat ze niet meer schoon te krijgen waren. Sindsdien vind ik hout in de bak een stuk mooier en natuurlijker.

Mijn Nano Bakje
200 liter gezelschapsaquarium

Berichten: 30 | Van: Almere | Geregistreerd: Jan 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
thijsie123

Lid # 12085

Tja alg blijft komen, maar wat is daar nog meer aan te doen dan het schoonmaken? Hoeveel Japonica Garnalen heb je nodig om je bak echt goed schoon te houden? Want er moeten er nu 12+ in me bak zitten...Eigenlijk tussen de 12 en 25 denk ik.

Rio 180

thijsie123

Lid # 12085

Ik heb momenteel mijn lava steen uit mijn water gehaald. Doordat mijn steen poreus is zit daar natuurlijk veel vuiligheid in. Nu heb ik er een stukkie hout in gestopt.

Foto:

-

Rio 180

thijsie123

Lid # 12085

Totaaltje
 -

L-144 vrouw
 -

L-144 man
 -

Belgisch groen groeit
 -

-

Belgisch groen van de bovenkant
 -

-

Rio 180

Prullenbak
Assistent Mod
Lid # 14480

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Prullenbak   Email Prullenbak   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hele mooie bak! [Smile] Links zou ik alleen wat andere planten neer zetten, iets van een Echinodorus of een Vallisneria soort, ik vind het er nu erg kaal namelijk [Wink]

Zuid-Amerika| Azië | Zelfbouw achterwand |

Groeten,
René

Berichten: 8940 | Van: Provincie Groningen, Haren | Geregistreerd: Jun 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
thijsie123

Lid # 12085

De bedoeling is dat de rotala daar één hele grote bos word...staat er pas een maand in dus nog even kijken he!

In ieder geval erg leuk dat je reageert!

Rio 180

Edje

Lid # 16452

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Edje   Email Edje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hoi Thijsie123,

erg leuk begin zo hoor !
het is idd nog wel een beetje kaal
maar als de Rotala eenmaal gaat groeien ken je de toppen afknippen en deze ook weer terug plaatsen zodat de bos dan voller word dat doe ik zelf ook namelijk en gaat erg goed

S6 Verder

Grt

Ed. [Razz]

Rio 180 - 15 Ltr Nano

Berichten: 1247 | Van: Den Haag. | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
thijsie123

Lid # 12085

-
Mijn Belgisch Groen...hier beginnen iets gaten in te komen door een te kort in me water...Zou dit nitraat tekort kunnen zijn? FE en Fosfaat zijn het niet.

-
Mijn L-144 en volgens de AF-gebruiker L134...al denk ik zelf dat dit ook de L-333 kan zijn...

-

Totaal plaatje...groeit allemaal netjes:)

Rio 180

streetyard77

Lid # 18034

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor streetyard77   Email streetyard77   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er mooi uit, en plantjes groeien vanzelf.

Mag ik vragen welke lampen jij erin hebt gedaan. Ik heb sindskort ook de RIO 180, maar de verlichting die er standaard bijzit is niet mooi.

Berichten: 5 | Van: Almere | Geregistreerd: Mar 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
thijsie123

Lid # 12085

Nouja dat plantjes van zelf groeien klopt niet helemaal...

Ik gebruik zelf de volgende lampen.
Voorin de Color versie van juwel
Achterin de nature versie van juwel.

Ik vind de daylight te licht en vind dat de kleuren van de vissen er niet mooi in uitkomen.

Ik heb achterin een reflector, deze komt later ook aan de voorkant maar wil het stapsgewijs doen ivm algen groei.

Rio 180

Aquatin

Lid # 12628

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aquatin   Email Aquatin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hele mooie bak, dat je de lavastenen hebt vervangen door hout vind ik alleen nog maar mooier worden.
Dat met dat belgisch groen heb ik ook last van, maar welk tekort het is kan ik je niet mee helpen, weet het zelf helaas ook niet.
Hele mooie vissen heb je, die farlowella vind ik ook schitterend. [Smile]

Groeten Tina

Juwel Rio 125
Juwel Rekord 60(Cristal reds)

Berichten: 2471 | Van: Kollumerzwaag(Friesland) | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
thijsie123

Lid # 12085

Het is ook zeker een mooie vis, enige nadeel is dat hij eigenlijk te groot is voor deze bak (volgens de kenner) Maar ik zie er geen probleem in. Vind het een mooie vis met weinig eisen.

Ik ga nu nitraat bijvoegen, kijken als daardoor de gaten minder worden bij nieuwe bladeren. Heb namelijk een chronisch nitraat tekort.

Rio 180

thijsie123

Lid # 12085

-

-

-

Rio 180

Edje

Lid # 16452

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Edje   Email Edje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hoi Thijsje123,

Leuk bakkie zo !

S6 verder

Grtz

Ed. [Razz]

Rio 180 - 15 Ltr Nano

Berichten: 1247 | Van: Den Haag. | Geregistreerd: Dec 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
thijsie123

Lid # 12085

Ik zal zo een paar foto's uploaden die iets duidelijker zijn...

Komen zo

Rio 180

thijsie123

Lid # 12085

Totaaltje

-

Me Altispinoza mooi in kleur
 -

Zit voldoende CO2 in het water...
 -

-

-

Wat ik nog wil veranderen:

-

Rio 180

thijsie123

Lid # 12085

Hemianthus Callitrichoides misschien voor in het midden...

Pogostemon Helferi voor rechtsvoor...?

Rio 180

thijsie123

Lid # 12085

Vandaag zijn mijn altispinoza's bezig gegaan met het maken van een nestje!

Het vrouwtje beschermt het nestje optimaal! trotse ouders!

Zie hier het filmpje!

filmpje

Rio 180

thijsie123

Lid # 12085

foto's...

-
 -

Rio 180

Dit onderwerp omvat 4 pagina's: 1  2  3  4   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.