bericht geplaatst
Hoi mijn andere bak was een beetje te klein voor mijn ambitie. Aangemoedigd door de keurmester tijdens de fotowedstrijd van 2009 ben ik op marktplaats, op zoek gegaan naar een grotere bak. Het is een Juwel vision 260 compleet met computergestuurd co2 sisteem en meubel geworden
Het meubel was beuken kleur dat paste niet helemaal bij ons interieur. ik heb die dus meteen zwart geverfd. Van de voorbereidingen en het inrichten heb ik geen foto's omdat mijn camera kapot is. ik heb mijn dochter gevraagd of ze af en toe een paar foto's wil maken.
Zoals te zien is heb ik het interne filter en de co2 reactor weg gewerkt achter een dekoor achterwand.
In de aanloop naar dit project heb ik veel plantjes kunnen ruilen met forum leden. En heb nog wat plantjes en vissen gekocht met de tegoedbon die ik gewonnen had met de fotowedstrijd
In het begin is het allemaal nog wel wat kaal maar dat zal snel veranderen.
------------------------------ Time flies like an arrow; fruit flies like a banana Berichten: 711 | Van: Arnhem | Geregistreerd: Dec 2009
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Nu ben ik zo,n beetje 3 manden bezig, de start was op 5 november. en zo ziet mijn aquarium er nu uit.
Ik heb intussen wel te maken gehad met een algen soort waar ik nog geen ervaring mee had. Een en ander is hier verder te lezen.
De Colisa lalia - Dwerggoerami,s zijn al druk in de weer met schuimnesten bouwen en ik heb inmiddels al twee jongen over kunnen houden. Die zwemmen nu in mijn andere bak.
Hier nog een foto van het co2 systeem waar ik best een beetje trots op ben. JBL CO2/PH Control 12V. (mooi spul) Al zeg ik het zelf, heb ik een mooie slag geslagen op marktplaats. Een kleinigheidje blijf je altijd houden de licht bak ging binnen een week kapot. dat was dan een goede gelegenheid om een t5 lichtbak met reflectors aan te schaffen.
bericht geplaatst
Mooie bak is het geworden zeg. Ik vind het echt super mooi hoe je met die planten diepte er in heb gemaakt. En vooral dat hout. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen en met welke mos soort? Ik neem aan dat het mos is...
@ lysanne Dat mos op het hout is volgens mij Christmas Moss - Vesicularia montagne. Ik weet het niet zeker want ik heb in de aanloop naar dit aquarium nog al veel plantjes gerolen hier op het forum. Boven het mos groeit lomariopsis lineata (lomavaren) Het lijkt wel of die een beetje verbrand is van het vele licht. Meer onderin doet hij het beter.
bericht geplaatst
wauw deze is nog mooier dan die andere:P wat voor vissen heb je er precies inzitten? ik zag er een paar langsvliegen maar even op een rijtje is altijd duidelijker!!! gr.
De laatste Hypancistrus sp (L340) ben ik niet zeker van de juiste naam. het is de enige vis die ik mee overgenomen heb van de vorige eigenaar het is een schuw diertje ik zie hem iegelijk nooit ik weet waar hij zijn schuilplaats heeft en daar zit hij altijd overdag
Het zijn wel veel soorten. Ik moet zeker nog eens een keer gaan kiezen en er meer een geheel van maken.
standard intern Juwel filter T5 verlichting 2x 54 watt Amazon day en Special plant van dennerle. Van de special plant heb ik wel een beetje spijt ik hou meer van helder licht. Er zit ook bodem verwarming in. Goed voor de circulatie in de bodem, zodat die meer zuiverend vermogen heeft.
Dat waren de feiten en de cijfers binnen kort maar weer eens een paar foto's.
bericht geplaatst
Goh, daar kan ik niet tegenop...mooie bak hoor! En dat in 4 maanden?
Hoe doen de marmerbijlzalmen het, blijven die ook echt in de bovenste laag van het aquarium? ik ben nogsteeds zoekende naar een mooie echte bovenlaag vis aangezien daar nog geen vissen zitten bij mij. Of zou je eerder de epiplatys aanraden? Het moet wel echt een vis zijn voor de bovenlaag.
EDIT: Besef nu dat deze vragen natuurlijk niet in jou topic horen eigenlijk...mag ook via pb antwoorden hoor...Sorry
[ 03.03.2010, 23:10: Bericht aangepast door: Anke - Anquarium ]
@ sebas ja daar zijn er een paar van jou bij die zijn lekker gegroeid He
hoi Anke de marmerbijlzalm bevalt erg goed ik zou er eigenlijk wel een groter groepje van willen. als ze volwassen zijn wil ik eens proberen om ze te kweken. hij blijft echt alleen boven in zwemmen. dat kan ook wel lastig zijn want die van mijn eten ook alleen maar van de oppervlakte. Voer wat naar beneden zakt is voor hun niet interessant.
De epiplatys zwemt ook wel veel aan de oppervlakte maar niet allen maar. bij mij doen ze het niet zo heel goed ik heb namelijk wel een beetje uitval gehad alhoewel er inmiddels ook een jongen rond zwemt. Het kan aan mijn waterwardes liggen ik heb namelijk waterwardes die meer bij een Zuid-Amerikaans biotoop passen.
Als er nog vragen zijn je kan me gerust een pb stuuren
bericht geplaatst
Aaaaah, met dit topic is het lekker wakker worden
------------------------------ Time flies like an arrow; fruit flies like a banana Berichten: 711 | Van: Arnhem | Geregistreerd: Dec 2009
bericht geplaatst
ahh ziet er verdomd mooi uit. Ook fijn dat je de namen erbij hebt staan... soms zie ik een heel leuk plantje, maar helaas geen naam erbij
------------------------------ Kom ook eens gezellig langs op Kogelvissenforum Berichten: 63 | Van: Varsseveld | Geregistreerd: Aug 2009