Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » FOTOGRAFIE, LITERATUUR, ARTIKELEN, ERVARINGEN » Foto-album » opstart garnalenbakje amberlizzy (Pagina 1)

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email   Dit onderwerp omvat 5 pagina's: 1  2  3  4  5   
Auteur Onderwerp: opstart garnalenbakje amberlizzy
amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor amberlizzy   Email amberlizzy   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Door trieste omstandigheden moest ik opnieuw beginnen met mijn garnalenbakje. Zand vervangen door zwart grind [ er komen CR's in..en dan staat dat mooier, he? [Smile] ]
Rechts is het wel al redelijk af, tenminste als het goed gaat, de rest is een zootje snelgroeiers om op te starten, ben nog aan het brainstormen over welke planten er nog in zullen komen. Er zit vrij weinig licht in, dus da's wel een punt.
De anubias links achter zit tegen de achterkant aan geplakt, vind ik zelf wel leuk, dus die blijft daar.
Verder moet ik nog effe kijken. Bakje draait nu een kleine 3 weken, dus ik heb nog een paar weken om na te denken!
ps..thermometer gaat daar nog weg, en water staat nu weer totaan de rand [er verdampt toch best veel water..]

-

[ 07.11.2009, 21:00: Bericht aangepast door: amberlizzy ]

------------------------------
garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

Berichten: 1851 | Van: Hoogeveen | Geregistreerd: Oct 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
platy

Lid # 10161

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor platy     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
leuke bak [Smile]

mijn album http://www.aquaforum.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi/topic/15/4655.html?
groeten job

Berichten: 4768 | Van: Britsum(dicht bij Leeuwarden) | Geregistreerd: Feb 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor amberlizzy   Email amberlizzy   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Nou ja, moet nog leuk worden, zeg maar! [Big Grin]

garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

Berichten: 1851 | Van: Hoogeveen | Geregistreerd: Oct 2007  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MarcelK
Beheer
Lid # 15579

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MarcelK   Email MarcelK   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hee, dat ziet er al leuk uit.
Voor wat betreft planten, zelf heb ik goede ervaringen met javavaren, (java)mos en crypto's. Deze drie heb ik eigenlijk altijd in mijn garnalenbakje(s) gehad. Soms die lagen enchino's erbij, maar dat was vaak geen succes met schoonhouden.

"Heb geduld; alle dingen zijn moeilijk, voor dat ze gemakkelijk worden"

Berichten: 4437 | Van: Hoogeveen | Geregistreerd: Sep 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
kogelvisje

Lid # 15492

Waardeer Lid
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor kogelvisje   Email kogelvisje   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuk garnalen bakje je kan dat javamos ook op die steen binden of om de termometer dat ziet er ook leuk uit. Ben benieuwd hoe hij gaat worden.
Berichten: 49 | Van: zoetermeer, rokkeveen | Geregistreerd: Sep 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Lovelyjo23

Lid # 13501

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Lovelyjo23   Email Lovelyjo23   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Leuk begin inderdaad. Misschien nog een stukje hout erin? Mijn garnalen vonden het altijd leuk om op het hout te zitten.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/5349.html#000016

Berichten: 776 | Van: Neede | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Er komt zeker nog hout in, waarschijnlijk met javavaren erop, wel zo handig.
Het mos zit op een steen vast..[ op twee eigenlijk] dat zie je niet zo op de foto, maar zit er wel.
Marcel; heb jij dus wel goede ervaringen met crypto's? Ook bij redelijk weinig licht??

Ik zat ook te denken aan die matjes, met een grassoort erop.. iemand daar ervaring mee?

[ alle stengelplantjes die je nu in het midden ziet, gaan er meest uit, wat ik overhou groepeer ik dan of in de linkerhoek of naast de cyprus helferi [ als deze laatste het blijft doen...hou mijn hart vast]]

[ 08.11.2009, 10:44: Bericht aangepast door: amberlizzy ]

garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

MarcelK
Beheer
Lid # 15579

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor MarcelK   Email MarcelK   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amberlizzy:
Marcel; heb jij dus wel goede ervaringen met crypto's? Ook bij redelijk weinig licht??

Ja, zwoel in een 50x30x30 met één gro-lux als in een aqua-40 met zo'n standaard PL. Vooral in die 50x30x30 was het licht erg summier, maar juist de crypto's (van die bruine) deden het geweldig.

Citaat:
Ik zat ook te denken aan die matjes, met een grassoort erop.. iemand daar ervaring mee?

Als je die hebt gezien bij onze welbekende LFS, dan heb ik daar ervaring mee. Helaas was mijn ervaring niet geweldig. Het leek wel of de garnalen dit spul aten (of het moesten die paar slakken zijn geweest [Wink] ). Was binnen een week kaal.

Berichten: 4437 | Van: Hoogeveen | Geregistreerd: Sep 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarcelK:
Citaat:

Ja, zwoel in een 50x30x30 met één gro-lux als in een aqua-40 met zo'n standaard PL. Vooral in die 50x30x30 was het licht erg summier, maar juist de crypto's (van die bruine) deden het geweldig
.

Hm..ik vind juist die bruine niet echt mooi, maar zal eens gaan kijken, kan het in elk geval uitproberen

Citaat:

Als je die hebt gezien bij onze welbekende LFS, dan heb ik daar ervaring mee. Helaas was mijn ervaring niet geweldig. Het leek wel of de garnalen dit spul aten (of het moesten die paar slakken zijn geweest [Wink] ). Was binnen een week kaal.
[/QUOTE]

Jammer, het ziet er wel mooi uit. Ik ga toch even heen van de week, ook voor stukkie hout, dus dan gluur ik toch even, weet ook niet meer wat het zo kostten...

[ 09.11.2009, 10:46: Bericht aangepast door: amberlizzy ]

garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

Daniëlle

Lid # 13084

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Daniëlle     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
hey amberlizzy,

het ziet er al mooi uit. [thumbs]
het gras staat er ook mooi bij(rechts).
bij mij wil het nog niet zo groeien.
heb jij het ver in het grind gestoken?

[ 10.11.2009, 21:10: Bericht aangepast door: sluierstaartie ]

groetjes,
Daniëlle(sluierstaartie)

sluiers100x50x40cm
baby sluiers 07-'10
Aqua-Qube15

Berichten: 1345 | Van: Land van Maas en Waal | Geregistreerd: Feb 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Het gras rechts is op zich wel mooi, maar wordt toch een pietsje geel, hopelijk gaat niet alles geel worden.. [Frown] Ik heb het niet te diep in het grind gezet.. een beetje net als vallisneria, ietsjes in de grond.

Als iemand weet of het juist wel of niet diep geplant moet worden, hoor ik dat graag, ook de naam zou welkom zijn! [Big Grin]

Ik had gister willen kijken naar een stukje hout en nog een cryptootje, maar ja, die rotregen en ik ben al wat ziekjes, hopelijk lukt het vandaag of morgen.. ik wil verder!!

[ 11.11.2009, 11:03: Bericht aangepast door: amberlizzy ]

garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Bakje draait nu 22 dagen, heb vandaag nitriet gemeten, was 0.. Betekend dit dat de nitrietpiek al geweest is, of nog moet komen??

garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

Aquatin

Lid # 12628

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Aquatin   Email Aquatin   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ziet er heel erg leuk uit! Wat voor garnaaltjes komen er in?

Groeten Tina

Juwel Rio 125
Juwel Rekord 60(Cristal reds)

Berichten: 2463 | Van: Kollumerzwaag(Friesland) | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Tanjaaaah

Lid # 12596

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Tanjaaaah   Email Tanjaaaah   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarcelK:
Citaat:

Ja, zwoel in een 50x30x30 met één gro-lux als in een aqua-40 met zo'n standaard PL. Vooral in die 50x30x30 was het licht erg summier, maar juist de crypto's (van die bruine) deden het geweldig.

Citaat:

Ik heb eigenlijk nooit problemen met zo'n matje gehad, Ik heb het ook bij mijn CR's zitten en deze blijven er helemaal vanaf.

Rio 300 |60 cm bak

Berichten: 357 | Van: Zoetermeer | Geregistreerd: Jan 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
jodocus

Lid # 10559

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor jodocus   Email jodocus   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
de grasplantjes rechts is blyxa, ik denk de japonica.
niet de makkelijkste.
ziet er al goed uit [Big Grin]

Berichten: 527 | Van: utrecht | Geregistreerd: Mei 2008  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
guppyerik

Lid # 13603

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor guppyerik   Email guppyerik   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
leuk bakkie hoor [thumbs]

Nieuwe Rio 300| Oude Rio 300| 2 Trigon 350| garnalen stelling

Berichten: 362 | Van: rotterdam | Geregistreerd: Mar 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Er komen crystal red's in. Ay, als dat een blyxa is, kan ik hem dan afschrijven??... hoop het niet, vind het een mooi grassoortje.

Ik kijk vanmiddag ook gelijk naar zo'n matje, en hopelijk vind ik een mooi stukkie hout, na een paar dagen ga ik de plantjes er pas in zetten, ik wil ze eerst heel goed schoonmaken nl..

Ik heb nl. al CR's, die hebben er al ingezeten, maar door blijkbaar niet goed genoeg gespoelde cabomba, zijn er een paar doodgegaan, de rest zit nu in mijn rekord 60 bij andere vissen [ tijdelijke opvang dus] Maar de overgebleven 6 gaan hier weer in als dit bakje weer klaar is, heb alles eruit gehaald, en ben helemaal overnieuw gestart, wel weinig 6 CR's , maar het is jammer genoeg niet anders..

garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Stukje hout gevonden [helaas zonder javavaren], was nog lastig genoeg voor zo'n klein bakje.. nu twijfel ik hoe het te plekken..
Zo stond het eerst.. [ sorry, erg onduidelijke foto's, hand was moe na een uur prutsen..]

Photobucket

En zo heb ik het nu..

Photobucket

Beide posities zijn lastig, aangezien het nog niet lekker wil blijven staan... [Stom]

[ 13.11.2009, 12:12: Bericht aangepast door: amberlizzy ]

garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Niemand een mening??

garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

Daniëlle

Lid # 13084

Ledenwaardering:
5
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Daniëlle     Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
opzich zie ik niet zo heel veel verschil,maar foto twee ziet er goed uit.
houden zo!
hadden ze niet een stukje kien hout o.i.d.
dan hebben de garnaaltjes wat meer verstop plaatsjes. [Smile]

groetjes,
Daniëlle(sluierstaartie)

sluiers100x50x40cm
baby sluiers 07-'10
Aqua-Qube15

Berichten: 1345 | Van: Land van Maas en Waal | Geregistreerd: Feb 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
MarcelK
Beheer
Lid # 15579

Persoonlijk vind ik de eerste foto mooier (qua hout).
Is het geen idee om het hout diagonaal op ca. 2/3 van de bak met de 'wortels' omhoog, in het 'gras' te zetten?

Meerval

Lid # 15853

Ledenwaardering:
4
Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Meerval   Email Meerval   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Foto twee is mooier, dan zie je dat groene ding(filter?) minder!
Ik zou er nog wat drijf planten erin doen, garnalen zitten meestal tussen de wortels verstopt! Eikenblad kan wel, maar die wortels worden soms wel 30 cm lang... [Embarrassed]

75 en 35
I swallowed my pride, and I choked on my faith.

Berichten: 1776 | Geregistreerd: Oct 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Drijfgroen zit er wel in, zie je niet, maar welke soort...tja, het heeft hele kleine blaadjes.
Andersom het hout gaat niet Marcel, aangezien er een lelijk afgezaagd stuk bij zit, die zit nu in de grond. Ronald van de LFS zei dat het beter zo kon, aangezien je dan de wortels nabootst van bovenaf..
Er komt nog wel een klein stukje hout in, dat heb ik al maar moet nog even goed schoon, maar er zitten wel verstopplekjes in, tussen de stenen met mos etc..

Maar... nieuw probleem.. De garnalen die erin moeten, van die 6 zag ik vanochtend dat er een zwanger is.. kan ik die dan nog wel overzetten?? I.v.m. stres..??

[ 15.11.2009, 10:30: Bericht aangepast door: amberlizzy ]

garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

MarcelK
Beheer
Lid # 15579

Ah,okee.
Ronald heeft natuurlijk gelijk dat het zo 'natuurlijker' is, echter hoeft dat niet altijd mooier/beter te zijn. Voor de garnalen maakt het niets uit.

Ik zou die zwangere zou snel mogelijk overzetten. Jong CR's zijn heeeeeeel moeilijk te vangen.

Mocht je binnenkort met een overschot zitten [Wink]

amberlizzy

Lid # 9251

Ledenwaardering:
5
Ik vind het zelf zo wel mooi eigenlijk.. [Smile]

Maar ik wilde de garnalen eigenlijk pas over een week ofzo overzetten, bakje draait vandaag 26 dagen.. is dat niet tekort?

ps..ze zitten nu bij die danio's, weet je nog? Dus die vreten ze dan op..en dat heb ik liever niet.. [Frown]

[ 15.11.2009, 10:45: Bericht aangepast door: amberlizzy ]

garnalenbakje
60 cm. bakje
100 cm. bak

Dit onderwerp omvat 5 pagina's: 1  2  3  4  5   

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.