bericht geplaatst
Hahaha Tijdens de wedstrijd zat die er niet De L010a was niet gerekend als fout, omdat er nog niet genoeg duidelijk is over dit "soort"
Stonden 2 cultivars als plant in. De rubin en het mexikaanse eikenblad. De rubin is al verdwenen nu, voor het eikenblad nog een vervanger zoeken
------------------------------ En dan tot slot het weerbericht: Vannacht eerst nog donker, morgen kans op meer licht. Mijn Bakje Berichten: 11791 | Van: Dronten | Geregistreerd: Jan 2006
| IP: Gelogd |
bericht geplaatst
Echt een hele mooie bak! Op de laatste foto's nog mooier als je inzending voor de wedstrijd! Aan jouw manen mogen die van mij een voorbeeld nemen, ik zal ze veel naar je foto's laten kijken. Ik hoop dat ze net zo groot (of zelfs groter) worden! Ik hou deze bak zeker in de gaten, wat een topper.
bericht geplaatst
Merci, qua inrichten valt het nog wel mee.. Alleen sommige planten worden nog te groot En je mag wel je zeggen hoor Moet toch wel goed komen marktplaat, gewoon goed voeren, goed verversen en een beetje ruimte. Dan groeien ze vanzelf En tja qua verandering, een aquarium moet groeien, door naar vooral naar je eigen foto's te kijken zie je je eigen bak toch op een andere manier als dat je er voor zit. Meestal neem ik de foto's na het onderhoud en dan kan ik daarna weer nieuwe ideeen op doen om sommige stukjes toch iets te veranderen
------------------------------ En dan tot slot het weerbericht: Vannacht eerst nog donker, morgen kans op meer licht. Mijn Bakje Berichten: 11791 | Van: Dronten | Geregistreerd: Jan 2006
Ik ben wel benieuwd naar het spelen met no3 en po4. Wat gebruik je om jouw waarden te meten. Welke testjes gebruik je? Maak je een stockoplossing en hoe hoog zijn de waarden die je nastreeft?
Alvast bedankt voor de info.
gr peter
Gebruik zelf de test setjes van sera, voor mijn stock hou ik zoveel mogelijk deze Link aan. Op dit moment weer een beetje alg hier en daar, maar dat komt door het veranderen van het licht.
Ik heb de dimmer er op dit moment tussen uit wachtende op een betere Dan ga ik ook alles automatisch toevoegen, de No3, Po4 en plantenvoeding. Tevens zal dan ook de Co2 er aan komen. Dus we hebben binnenkort weer wat te doen.
Voor de gene die benieuwd zijn naar de ombouw Die hoeft alleen nog maar geschilderd te worden
dank voor de info. Ik heb zelf ook de sera nitraattest maar ik vind de verdeling zo grof. Het gaat van 0 naar 10. Ga je hier gewoon mee schatten? Het wordt dan toch een beetje natte vinger werk, denk ik. Voor de fosfaattest gebruik ik die van Red Sea en die is wel duidelijk.
gr peter
bericht geplaatst
Eigenlijk is het met alle test wel een beetje natte vinger werk
In het sub-forum waterchemie, staat ergens ook een linkje naar de testen van verschillende watertests.
Probeer zoveel mogelijk naar de bak zelf te kijken, testen blijft wel nodig maar als je weet wat je bak verbruikt en alles blijft er goed uit zien
bericht geplaatst
Wat een prachtige maantjes heb je zeg! hoelang duurde het voordat ze bij jou op grootte waren? of zijn ze dat nog niet helemaal? en hoe oud zijn ze?
bericht geplaatst
Liggen er nu 3 rijen lampen in op 70cm diepte? Verder ziet je bak er super uit! Ik zit er ook aan te denken om een bak te laten bouwen bij de mensen uit Enschede. Werkt die overloop nog steeds goed met die buis met speleten? Ik heb er in mijn heokbak 1 zitten met ronde gaatjes maar toch hoor je hem best wel.
Berichten: 567 | Van: Kerkenveld (drenthe) | Geregistreerd: Feb 2006
bericht geplaatst
Bedankt weer, en nieuwe foto's komen eraan. Straks eerst nog even een aanvulling halen op het vissenbestand Dus vanavond of morgen komen er nieuwe foto's.
Stefke, ze zijn nu een jaar en 2 a 3 maanden ongeveer, er zit nog steeds wat groei in. Dus ik verwacht dat ze nog wel een tijdje door groeien.
Polli - Idd op dit moment zitten er 3 rijen in, de vierde moet nog worden aangesloten. Dus in totaal 6 t5 lampen. En led verlichting als nacht verlichting
Betermans - Strebai's zwemmen nog steeds rond En tegenwoordig zien we ze ook nog. Behalve als je te dichtbij komt dan maken ze dat ze naar achteren verhuizen. Misschien dat ze deze week zin hebben om op de foto te komen
bericht geplaatst
Even een snelle van het begin van de avond. Nu druk met onderhoud, lees groot onderhoud is weer een hele andere bak nu (bijna klaar)
bericht geplaatst
prachtigeee bak fullmaster!!! echt een mooie bak, deze bak is echt niet zo 'nep' met rare stenen ofzo echt Z-amerika!! ik heb bewondering voor je mooie bak echt! tevens mooie maantjes!
------------------------------ Ik kweek Corydoras soorten