Google

Het Nederlandstalig AquaForum! Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie
Mijn profiel Log in | registreer | Gebruikerslijst | Zoek | FAQ | Forum Home

volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
» Het Nederlandstalig AquaForum! » WELZIJN AQUARIUMBEWONERS » Ziekten » Help! Witte stip!

- UBBFriend: Verstuur deze pagina per email    
Auteur Onderwerp: Help! Witte stip!
Dimian01

Lid # 16428

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Dimian01   Email Dimian01   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Hallo allemaal

Zoals de titel al zegt, ben ik bang dat ik witte stip in de bak heb. Ik weet het alleen niet zeker. Ik zal alles zo goed mogelijk proberen te beschrijven aangezien ik nu niet de mogelijk heb om foto's te maken.

Tijdens het voeren zag ik dat een van de Platys witte stipjes over zijn lichaam heeft en vooral op zijn staart. Toen ik verder rond keek zag ik dat 3 van de 5 andere Platys ook stipjes hadden maar dan alleen op hun staart. De Platy waar ik het eerst over vertelde hangt alleen maar bovenin de bak en zijn vinnen heeft hij ingetrokken terwijl hij normaal gesproken de hele tijd achter de vrouwtjes aan zwemt. Het viel me al een week op dat hij zich een beetje afzonderde maar ik had eerder nog geen stipjes kunnen ontdekken. De andere Platys die ook stipjes hadden maar dan alleen op de staart vertonen normaal gedrag en zijn gewoon actief. Ik heb ook bij geen 1 andere soort vissen stipjes kunnen ontdekken.

Wat verdere informatie:
De temperatuur is 24 graden maar met het warme weer was dat rond de 26 graden.

Het is een 1.20 m bak.

Het verdere bestand is:
20 Roodkopzalmen
5 Platys
6 Dianema longibarbis
4 Kuhliis
1 L264
Koppel Ramirezi

Is het normaal dat de Platys als eerste de witte stipjes krijgen want ik heb er geen kunnen ontdekken bij de Ramirezi waarvan ik altijd hoor dat dat een erg zwak visje is?

En als het dus witte stip is, hoe kan ik het dan het beste behandelen? Ik heb momenteel geen medicijn in huis maar die zou ik morgen kunnen kopen mocht dat nodig zijn. Ik had ook gelezen dat je de bak gedurende een tijd van 2 weken op 31 graden te laten staan, de stip ook weg zal zijn. Dat laatste heb ik eigenlijk het liefst aangezien ik dinsdag 3 weken op vakantie ga en het voor me moeder makkelijker is om elke dag de temperatuur iets te verhogen. Maar als er word aangeraden om een medicijn te kopen, dan zal ik dat doen.

Kan iemand van de gegevens die ik heb gegeven afleiden of het witte stip is? Zoja, hoe kan ik dat het beste behandelen?

Het liefst een zsm mogelijk antwoord aangezien ik het medicijn anders morgen zal moeten kopen.

Als er verder informatie nodig is, hoor ik het wel. Ik zal erg graag antwoord op geven!

Ik heb nog nooit witte stip in mijn bak gehad en weet er dus erg weinig vanaf. Alle tips zijn dus welkom!

Alvast bedankt!

[ 25.07.2010, 21:47: Bericht aangepast door: Dimian01 ]

------------------------------
Groetjes, Damien.

Berichten: 526 | Van: Uithoorn, vlakbij | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dimian01

Lid # 16428

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Dimian01   Email Dimian01   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Jammer nog geen reacties....

Is er misschien toch iemand die weet hoe je witte stip het best kan behandelen? Dus te temperatuur laten stijgen of een medicijn toevoegen? Of misschien allebei? Of misschien een andere manier die beter werkt?

Groetjes, Damien.

Berichten: 526 | Van: Uithoorn, vlakbij | Geregistreerd: Nov 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
TanganyikaCichlids

Lid # 18554

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor TanganyikaCichlids   Email TanganyikaCichlids   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik heb zelf hele goede ervaring met FaunaMor.
In Duitsland wordt dit medicijn echt heel veel gebruikt wanneer de vissen witte stip hebben, in Nederland is dit echter nog minder bekend [Wink]

Tanganyika Cichlids

http://www.tanganyikacichlids.nl

Vernieuwde site!

Berichten: 737 | Van: Ermelo | Geregistreerd: Mei 2010  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
RobB

Lid # 15287

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor RobB   Email RobB   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
exit en esha2000
Berichten: 382 | Van: Hellevoetsluis | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dimian01

Lid # 16428

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB:
exit en esha2000

Zou ik ze dan allebei moeten toevoegen of een daarvan?

TanganyikaCichlids,
Bedankt, ik zal vanmiddag kijken of ze dat verkopen bij de LFS. [Smile]

Groetjes, Damien.

RobB

Lid # 15287

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor RobB   Email RobB   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
allebei toevoegen, werkt uitstekend.

gr. Rob.

Berichten: 382 | Van: Hellevoetsluis | Geregistreerd: Aug 2009  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dimian01

Lid # 16428

Oke, bedankt. Ik zal het vanmiddag gaan kopen. [Smile]

Groetjes, Damien.

RobB

Lid # 15287

suc6

gr. Rob.

Deefdeef

Lid # 2657

Icoon 1 bericht geplaatst      Profiel voor Deefdeef   Email Deefdeef   Verstuur Nieuw Privé Bericht       Aanpassen/Verwijder Bericht   Reageer met citaat 
Ik zou tijdelijk de temperatuur een paar graden) verhogen dat helpt vaak al, zoals jij zegt. Dan hoef je ook niet te gaan zitten rommelen met medicijnen in je bak.

Verder kun je je moeder instructies geven, mocht dat na een paar dagen niet blijken te helpen. Welk medicijn ze moet kopen en wat de dosering zal zijn.

[ 26.07.2010, 12:20: Bericht aangepast door: Deefdeef ]

Lid van Aquariumvereniging Ons Genoegen (meer info)

Berichten: 644 | Van: Tilburg | Geregistreerd: Feb 2005  |  IP: Gelogd | Meld dit bericht aan het Forumbeheer
Dimian01

Lid # 16428

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deefdeef:
Ik zou tijdelijk de temperatuur een paar graden) verhogen dat helpt vaak al, zoals jij zegt. Dan hoef je ook niet te gaan zitten rommelen met medicijnen in je bak.

Verder kun je je moeder instructies geven, mocht dat na een paar dagen niet blijken te helpen. Welk medicijn ze moet kopen en wat de dosering zal zijn.

Ik zal vanmiddag nog even langsgaan bij de LFS en vragen hoe zij erover denken. Ik denk dat ik de medicijnen toch maar in huis haal en dan zie ik wel of ik ze ga gebruiken. Ik denk toch dat ik voor de iets makkelijkere oplossing ga, en dat is dus de temperatuur verhogen.

Bedankt voor al het advies!

Groetjes, Damien.

Dimian01

Lid # 16428

Ik kom net terug van de LFS. Ik was van plan op esha2000 en exit te kopen maar omdat de esha2000 net was uitverkocht heb ik alleen de exit meegenomen. Ik heb het net in de bak gedaan en nu maar hopen dat het gaat werken.

Bedankt voor al het advies!

Groetjes, Damien.

Snelle reactie
Bericht:

HTML is geactiveerd.
UBB Code™ is geactiveerd.

Instant Graemlins

Plaats Nieuw Onderwerp  Nieuwe Poll  Plaats een reactie Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgende oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Print-vriendelijke layout van dit onderwerp
Ga naar:

Neem contact met ons op | AquaForum

Copyright voor de content van dit forum berust bij Hacom Datacommunicatie, mits anders vermeld/overeengekomen.